cascade fuse cards

Démarré par bbguy, 29 Juillet 2013, 11:21:39

« précédent - suivant »

bbguy

Bonjour,

je joue shardless agent et je tombe en cascadant sur far/away...cc 2 et cc 3

Dois-je absolument prendre cette carte comme cascade ou puis-je decider de continuer la cascade ?

Merci d'avance

bouzekry

#1
Cascade means "When you cast this spell, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card whose converted mana cost is less than this spell's converted mana cost. You may cast that card without paying its mana cost. Then put all cards exiled this way that weren't cast on the bottom of your library in a random order."

708.6a An effect that performs a positive comparison (such as asking if a card is red) or a relative comparison (such as asking if a card's converted mana cost is less than 2) involving characteristics of one or more split cards in any zone other than the stack gets only one answer. This answer is "yes" if either side of each split card in the comparison would return a "yes" answer if compared individually.

donc oui normalement tu peux les jouer l'une ou l'autre ou les deux

Karam Gruul

Tu arrêtes de cascader, et tu peux lancer un côté ou l'autre, mais pas les deux, puisque la fusion ne fonctionne que quand la carte est dans la main.

Hawkmoon

#3
edit modo :

Merci de vous abstenir de donner votre avis dans la section règle.
Les règles de magic ne laissent pas place à l'interprétation. Soit vous connaissez la réponse exacte, soit vous ne répondez pas.